Meest gestelde vragen - Coronavirus

Laatste update: 15 juli 2020

Wij houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwlettend in de gaten en begrijpen bij Mambo heel goed dat gezien de huidige situatie je vragen hebt over jouw boeking of over het maken van een boeking naar één van onze bestemmingen. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen voor je beantwoord.

Reizen juli & augustus 2020

Vanwege de uitbraak en wereldwijde impact van het coronavirus hebben we besloten om alle Mambo-reizen buiten Europa met vertrek in juli en augustus 2020 niet meer uit te voeren. Als je met Mambo op reis gaat wil je een onbezorgde vakantie hebben. Helaas zien we dat door de vele maatregelen en beperkingen op onze reisbestemmingen dit niet langer mogelijk is.

Onze Interrail reizen binnen Europa, waarbij je door verschillende landen reist, kunnen we ook niet uitvoeren in deze periode. Als we een reis uitvoeren, dan willen wij er zeker van zijn dat we er veilig kunnen komen, dat er tijdens het reizen geen grote beperkingen zijn en dat we met de groep kunnen genieten van al het moois dat een land te bieden heeft.

Op dit moment zijn we druk bezig om onze andere Europa reizen iets aan te passen zodat ze corona-proof zijn. Zo kun je toch die onvergetelijke reis maken, maar dan dichter bij huis. Wij zullen de bestemmingen Kroatië, Italië en Portugal dit jaar nog gaan uitvoeren, onder voorbehoud van wijzigingen in het reisadvies. De reisprogramma's zullen wellicht een beetje worden aangepast zodat het coronaproof reizen mogelijk is. Hierover volgt binnenkort meer informatie.

Heb je een reis geboekt buiten Europa?

We denken graag samen met je mee naar een passende oplossing. Dit kan bijvoorbeeld een andere bestemming worden, een andere reisperiode of wij kunnen jou een Corona-Voucher aanbieden. Wanneer dit van toepassing is, nemen wij contact met je op.

Corona-Voucher

Mocht jouw reis in verband met de maatregelen van het coronavirus komen te vervallen, zullen wij jou een Corona-Voucher aanbieden.

Je ontvangt dan een voucher voor de betaalde reissom waarmee een vervangende reis op een later tijdstip geboekt kan worden. De voucher is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte en kan worden gebruikt voor alle Mambo-reizen.

We begrijpen heel goed dat je misschien voorkeur hebt op een restitutie van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn helaas zo uitzonderlijk dat we voor deze oplossing hebben gekozen. ANVR ondersteunt deze oplossing en het SGR staat garant voor het uitgegeven voucher.

Klik hier voor alle antwoorden op de meest gestelde vragen over de Corona-Voucher.

Mag ik wachten met de restantbetaling van mijn geboekte reis met vertrek in 2020?

In verband met het coronavirus hebben wij besloten om af te wijken van onze reguliere betalingsvoorwaarden. Normaliter betaal je het restantbedrag uiterlijk 8 weken voor vertrek. De termijn van de betaling van het restantbedrag, is nu tijdelijk aangepast: de deadline van de restantbetaling ligt nu op uiterlijk 4 weken voor vertrek.

Kan ik mijn vakantie omboeken naar een andere bestemming?

Misschien twijfel je om nu je vakantie vast te leggen voor de aankomende maanden en dat begrijpen wij. Gezien de bijzondere omstandigheden zullen wij daarom éénmalig afwijken van onze reis- en boekingsvoorwaarden. Bij ons kun je jouw vakantie kosteloos omboeken naar een andere bestemming uit ons programma of naar een andere periode. Dit kan op basis van beschikbaarheid éénmalig tot uiterlijk 6 weken voor aankomst en geldt voor boekingen gemaakt tot en met 1 mei 2020. 

LET OP: Indien je je vlucht NIET via Mambo geboekt hebt, valt deze NIET onder deze bovenstaande regeling. We raden je dan ook aan om je vlucht via ons te boeken. Dit kun je bij een nieuwe boeking aangeven in het boekingsproces onder het kopje 'vervoer'. 

Indien er door de wijziging van bestemming meerkosten zijn, dien je deze zelf te betalen. Je kunt de bestemming niet online wijzigen. Neem contact op met onze reserveringsafdeling om je vakantie aan te passen.

Ik wil mij vakantie annuleren vanwege het coronavirus. Kan dat?

Wil je zelf annuleren dan gelden de annuleringskosten conform onze annuleringsvoorwaarden.

Dekt mijn annuleringsverzekering de kosten als ik annuleer?

Hiervoor kun je het beste contact opnemen met jouw verzekeringsmaatschappij voor informatie over de dekking of bekijk hier een overzicht van de voorwaarden per verzekeraar.

Heb je een verzekering via ons geboekt dan verwijzen we je naar de website van Europeesche Verzekeringen voor meer informatie.

Waar vind ik meer informatie en de laatste stand van zaken met betrekking tot het afgegeven reisadvies?

Kijk voor de laatste informatie op de website van Buitenlandse Zaken.


Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op via 033 - 80 80 801 of stuur een mail naar info@mambo.nl.