Situatie op Schiphol

Schiphol gaat deze zomer een maximum stellen aan het aantal reizigers dat per dag kan vertrekken vanaf de luchthaven. Helaas is het onvermijdelijk dat er vluchten geschrapt zullen worden. 

Vliegtickets zijn momenteel beperkt beschikbaar en de prijzen erg hoog. Omdat wij als groep reizen, vraagt dit nog meer uitdaging. Wij doen ons uiterste best om te zorgen dat onze reizen door kunnen gaan. Een extra tussenstop of andere luchthaven heeft dan iets minder prioriteit.

Wat betekent deze maatregel voor mijn geboekte reis?

Of de maatregel betrekking heeft op jouw reis moeten we nog even afwachten. Als er op jouw vertrekdag minder reizigers mee kunnen, bepaalt Schiphol de verdeling en gaan luchtvaartmaatschappijen bekijken hoe ze dit oplossen. Bijvoorbeeld door geen stoelen meer te verkopen, reizigers om te boeken, vluchten te verplaatsen naar andere luchthavens of er een vlucht uit te halen. Er is geen standaardoplossing, dit zal per vlucht verschillen. 

Indien jouw vlucht gewijzigd of geannuleerd wordt, nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Wanneer jij geen bericht van ons ontvangt, gaat jouw vlucht vooralsnog door.

Waarom vliegen we niet vanaf een andere luchthaven?

Wij kunnen ons goed voorstellen dat er momenteel veel onzekerheid heerst omtrent het vliegen vanaf luchthaven Schiphol. Maar uitwijken naar een andere luchthaven is niet altijd mogelijk omdat er bijvoorbeeld niet gevlogen wordt naar jouw plaats van bestemming. Daarnaast hebben alle vluchten voor de komende maanden nog maar een beperkte beschikbaarheid of zitten zelfs vol, dit geldt ook voor andere luchthavens. Maar gezien de huidige situatie kijken we zeker naar andere mogelijkheden en doen we ons uiterste best.

Drukte op de luchthavens

Vanwege personeelstekorten is het op diverse luchthavens drukker dan je gewend bent. Houd rekening met langere rijen bij de check-in balies en de douane. Op dit moment wordt er geadviseerd om 3 uur van tevoren aanwezig te zijn.